Skuteczna komunikacja zawodowa w środowisku szkolnym
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników oświaty, którzy zarządzają kadrą nauczycieli ale także mają kontakt z dzieckiem, rodzicem w relacji osobistej, jak i przez telefon. Tematy będą szczególnie przydatne w kwestii budowania długotrwałych relacji oraz w sytuacji radzenia sobie z konfliktem międzyludzkim.
Cele szkolenia:
- Poznanie elementarnych zjawisk psychologicznych zachodzących w relacjach międzyludzkich.
- Zrozumienie zasad kierowania rozmową, tak by unikać eskalowania konfliktów w sytuacjach trudnych.
- Poznanie czynników decydujących o skutecznej komunikacji międzyludzkiej w sytuacji zarządzania ludźmi.
- Inspiracja i konkretne rozwiązania do pracy nad sobą i swoim potencjałem.
Korzyści – podczas szkolenia uczestnicy pogłębią swoją wiedzę na temat :
- Nawiązywania i utrzymywania pozytywnych relacji zawodowych ze współpracownikami
i podwładnymi. - Przekazywania informacji zwrotnej podwładnemu, szczególnie w sytuacji trudnej.
- Roli poza słownych sygnałów w budowaniu dobrych relacji.
- Komunikowanie się i rozwiązywania konfliktów w sposób asertywny i pro aktywny.
Program szkolenia:
- Podstawowe zasady komunikacji międzyludzkiej
- Podstawowe zjawiska psychologii komunikacji.
- Rola czynnego słuchania oraz poza słownych sygnałów ciała w kontakcie z podwładnym – badanie potrzeb.
- Bariery i przeszkody w procesie wymiany informacji. Sposoby ich przezwyciężania.
- Wybrane aspekty zarządzania
- Kompetencje psychospołeczne zarządzającego,
- Polecenia służbowe, delegowanie zadań, udzielanie informacji zwrotnej.
- Pro aktywne podejście do konfliktów.
- Postawa asertywna w „jałowych” dyskusjach i budowaniu „zdrowej” atmosfery w pracy.
Masz pytania lub jesteś zainteresowany organizacją zajęć?
Zapraszamy do kontaktu!

Formularz kontaktowy
