Termin

Certyfikat

tak

Cena

380.00 za osobę

Miejsce

Online

Materiały

tak

O szkoleniu

Każdy nauczyciel przechodzi różne stopnie wtajemniczenia, aż dociera do etapu dojrzałości zawodowej, czyli – w dzisiejszym prawie – stopnia nauczyciela mianowanego. W poprzednich przepisach, związanych z awansem zawodowym, osobą, która opiekowała się nauczycielem był opiekun stażu. Dziś jest to mentor.

Na ile te funkcje są tożsame, czym się różnią, a przede wszystkim, jak poradzić sobie z odpowiedzialnością, wspierając młodsze koleżanki i kolegów w rozwoju zawodowym oraz jak przygotować zajęcia, aby były efektywne i otrzymały pozytywną opinię od komisji zewnętrznej?

Zapraszamy na zajęcia, które pozwolą na rozwój mentorskich kompetencji. Przygotowaliśmy, specjalnie dla Was, gotowe wzory arkuszy, które skrócą i ułatwią przeprowadzenie procesu obserwacji zajęć nauczyciela.

Program szkolenia

  1. Awans zawodowy nauczyciela – przepisy prawa
    • Ścieżka awansu nauczyciela początkującego
    • Ścieżka awansu nauczyciela mianowanego
    • Przygotowanie do zawodu, warunki niezbędne, przedłużanie i skracanie przygotowania do zawodu
    • Zajęcia otwarte, w tym kryteria oceny zajęć, ustalone do oceny lekcji otwartej
    • Ocena pracy w awansie
    • Wniosek i dokumenty przy postepowaniu egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego
    • Przepisy przejściowe
  2. Mentor i jego rola
    • Konstrukcja prawna funkcji mentora, w tym – wymagania konieczne
    • Rola i zadania mentora
    • Obowiązek doskonalenia zawodowego, w zakresie pełnienia funkcji mentora
    • Obowiązek konstruowania opinii przy ocenie pracy nauczyciela początkującego
    • Wykorzystanie funkcji mentora we własnym awansie
  3. Analiza wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego i obszary wsparcia w tym zakresie
    • Omówienie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
    • Poznanie zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych statutowych zadań szkoły, wynikających z potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
    • Poznanie struktury dobrej lekcji, w oparciu o kryteria, opisane w awansie zawodowym
    • Zaplanowanie przykładowych zajęć, na których pojawią się wyszególnione w rozporządzeniu kryteria oceny
    • Poznanie sposobów diagnozowania i dostosowywania procesu nauczania do wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi  potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych
    • Poznanie zasad ewaluacji własnej
  4. Obserwacje zajęć
    • Rodzaje obserwacji
    • Rodzaje zbieranych w obserwacji danych
    • Obserwacja nagranych fragmentów zajęć
    • Uzupełnianie arkusza obserwacji, z uwzględnieniem kryteriów obserwacji z awansu
    • Wnioski i zalecenia po obserwacji zajęć
  5. Kryteria oceny pracy nauczyciela początkującego i obszary wsparcia w tym zakresie
    • Analiza i opis kryteriów obowiązkowych
    • Zadania nauczyciela w zakresie kryteriów obowiązkowych
    • Sposoby dokumentowania działań nauczyciela wskazanych w kryteriach obowiązkowych
    • Kryteria dodatkowe
  6. Postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego
    • Dokumentacja
    • Przebieg egzaminu
    • Przykładowe pytania i zadania na egzaminie

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEN
  • Zdobędziesz konkretną i praktyczną wiedzę od doświadczonych wykładowców
  • Otrzymasz możliwość konsultacji e-mailowej z prowadzącym po szkoleniu
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami w przyjaznych warunkach 
  • Rozwiniesz swój warsztat pracy

Szkolenie poprowadzi:

Marzena Siejewicz

Była dyrektorka szkoły, nauczycielka, doradczyni metodyczna. Absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek. Specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD. Ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO. Prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”. Edukatorka z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu nadzoru pedagogicznego, prawa oświatowego, awansu zawodowego i oceny pracy nauczyciela, oceniania i informacji zwrotnej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, metodologii pracy na lekcji, motywacji oraz dokumentacji szkolnej.

Zapisz się na to szkolenie

icon school

Płatnikiem jest szkoła, przedszkole, placówka oświatowa lub JST

icon company

Płatnikiem jest osoba prywatna lub firma

Formularz zgłoszeniowy

Szkoły, przedszkola i placówki oświatowe

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

Dane do faktury

Nabywca

Odbiorca

Uczestnik

Podana cena to koszt szkolenia dla jednej osoby. W formularzu można zarejestrować maksymalnie pięć osób. Jeżeli chcą Państwo zgłosić więcej uczestników, prosimy o wypełnienie kolejnego formularza.

Wystąpił błąd, przepraszamy, ale zgłoszenie nie zostało wysłane

Uczestnik

Formularz zgłoszeniowy

Osoby prywatne i firmy

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

Uczestnik

Dane do faktury

Wystąpił błąd, przepraszamy, ale zgłoszenie nie zostało wysłane

Najczęściej zadawane pytania

Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

Szkolenia indywidualne

Mentor – jego rola i zadania w nowym awansie zawodowym

O szkoleniu

Każdy nauczyciel przechodzi różne stopnie wtajemniczenia, aż dociera do etapu dojrzałości zawodowej, czyli – w dzisiejszym prawie – stopnia nauczyciela mianowanego. W poprzednich przepisach, związanych z awansem zawodowym, osobą, która opiekowała się nauczycielem był opiekun stażu. Dziś jest to mentor.

Na ile te funkcje są tożsame, czym się różnią, a przede wszystkim, jak poradzić sobie z odpowiedzialnością, wspierając młodsze koleżanki i kolegów w rozwoju zawodowym oraz jak przygotować zajęcia, aby były efektywne i otrzymały pozytywną opinię od komisji zewnętrznej?

Zapraszamy na zajęcia, które pozwolą na rozwój mentorskich kompetencji. Przygotowaliśmy, specjalnie dla Was, gotowe wzory arkuszy, które skrócą i ułatwią przeprowadzenie procesu obserwacji zajęć nauczyciela.

Program szkolenia

  1. Awans zawodowy nauczyciela – przepisy prawa
    • Ścieżka awansu nauczyciela początkującego
    • Ścieżka awansu nauczyciela mianowanego
    • Przygotowanie do zawodu, warunki niezbędne, przedłużanie i skracanie przygotowania do zawodu
    • Zajęcia otwarte, w tym kryteria oceny zajęć, ustalone do oceny lekcji otwartej
    • Ocena pracy w awansie
    • Wniosek i dokumenty przy postepowaniu egzaminacyjnym na stopień nauczyciela mianowanego
    • Przepisy przejściowe
  2. Mentor i jego rola
    • Konstrukcja prawna funkcji mentora, w tym – wymagania konieczne
    • Rola i zadania mentora
    • Obowiązek doskonalenia zawodowego, w zakresie pełnienia funkcji mentora
    • Obowiązek konstruowania opinii przy ocenie pracy nauczyciela początkującego
    • Wykorzystanie funkcji mentora we własnym awansie
  3. Analiza wiedzy i umiejętności niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego i obszary wsparcia w tym zakresie
    • Omówienie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły
    • Poznanie zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i innych statutowych zadań szkoły, wynikających z potrzeb szkoły i środowiska lokalnego
    • Poznanie struktury dobrej lekcji, w oparciu o kryteria, opisane w awansie zawodowym
    • Zaplanowanie przykładowych zajęć, na których pojawią się wyszególnione w rozporządzeniu kryteria oceny
    • Poznanie sposobów diagnozowania i dostosowywania procesu nauczania do wymagań edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi  potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych
    • Poznanie zasad ewaluacji własnej
  4. Obserwacje zajęć
    • Rodzaje obserwacji
    • Rodzaje zbieranych w obserwacji danych
    • Obserwacja nagranych fragmentów zajęć
    • Uzupełnianie arkusza obserwacji, z uwzględnieniem kryteriów obserwacji z awansu
    • Wnioski i zalecenia po obserwacji zajęć
  5. Kryteria oceny pracy nauczyciela początkującego i obszary wsparcia w tym zakresie
    • Analiza i opis kryteriów obowiązkowych
    • Zadania nauczyciela w zakresie kryteriów obowiązkowych
    • Sposoby dokumentowania działań nauczyciela wskazanych w kryteriach obowiązkowych
    • Kryteria dodatkowe
  6. Postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego
    • Dokumentacja
    • Przebieg egzaminu
    • Przykładowe pytania i zadania na egzaminie

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEN
  • Zdobędziesz konkretną i praktyczną wiedzę od doświadczonych wykładowców
  • Otrzymasz możliwość konsultacji e-mailowej z prowadzącym po szkoleniu
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami w przyjaznych warunkach 
  • Rozwiniesz swój warsztat pracy

Szkolenie poprowadzi:

Marzena Siejewicz

Była dyrektorka szkoły, nauczycielka, doradczyni metodyczna. Absolwentka ministerialnego kursu kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich, profesjonalna trenerka, ekspertka w zakresie ewaluacji, członkini zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek. Specjalistka w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD. Ekspertka w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej), konsultantka ds. normy ISO. Prowadziła szkolenia dla wizytatorów do spraw ewaluacji oraz dla dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”. Edukatorka z wieloletnim doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu nadzoru pedagogicznego, prawa oświatowego, awansu zawodowego i oceny pracy nauczyciela, oceniania i informacji zwrotnej, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, metodologii pracy na lekcji, motywacji oraz dokumentacji szkolnej.

Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały edukacyjne oraz certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia.

Szkolenia indywidualne Mentor – jego rola i zadania w nowym awansie zawodowym
Centrum Rozwoju Edukacji A-Z