Termin

Certyfikat

tak

Cena

539.00 za osobę

Miejsce

Gdańsk

Materiały

tak

Qubus Hotel Gdańsk, ul. Chmielna 47-52, Gdańsk

O szkoleniu

Tradycyjne metody nauczania coraz częściej nie angażują uczniów, którzy żyją w świecie cyfrowym, pełnym interaktywnych bodźców i szybkich zmian. Nauczyciele i edukatorzy poszukują nowych sposobów na skuteczne przekazywanie wiedzy, rozwijanie kompetencji społecznych i wspieranie myślenia strategicznego. Nasze szkolenie pokazuje, jak wykorzystać siłę gier do tworzenia atrakcyjnych i efektywnych zajęć. Dzięki praktycznym warsztatom, poznasz gry, które sprawdzają się w edukacji, nauczysz się stosować je w pracy z uczniami, a także odkryjesz, jak organizować turnieje i wydarzenia, które motywują do nauki poprzez zabawę.

Proponowane szkolenie, to przygoda która zmieni Twoje podejście do nauczania i animacji edukacyjnej! Dołączysz do społeczności innowacyjnych edukatorów, otrzymasz materiały dydaktyczne i gotowe scenariusze zajęć. Co więcej, jako uczestnik otrzymasz możliwość udziału w Programie Edukacyjnym Qwirkle, dzięki któremu Twoja placówka zyska gry na własność i nowe możliwości rozwoju.

Program szkolenia

  1. Gry planszowe jako nowoczesne narzędzie edukacyjne
    • Wprowadzenie do tematu – omówienie rosnącej popularności gier w edukacji
    • Jakie umiejętności rozwijają gry? Wpływ gier na logiczne myślenie, kreatywność, umiejętności matematyczne oraz kompetencje społeczne
    • Gamefulness – motywacja poprzez elementy gier. Jak gamifikacja wpływa na zaangażowanie uczniów?
    • Psychologia gry – dlaczego uczniowie uwielbiają rywalizację i współpracę?
    • Przykłady gier edukacyjnych – krótkie omówienie popularnych tytułów, które sprawdzają się w szkołach i świetlicach
  2. Mechaniki i typy gier – jak dobrać grę do grupy?
    • Rodzaje gier planszowych: strategiczne, logiczne, edukacyjne, kooperacyjne, imprezowe
    • Dobór gier do różnych grup wiekowych – na co zwrócić uwagę?
    • Mechaniki gier i ich zastosowanie w edukacji, m.in. worker placement, deck-building, push-your-luck
    • Planszówki jako storytelling – gry jako interaktywne historie i narzędzie do nauki poprzez role-playing
  3. Praktyczne prowadzenie zajęć z grami planszowymi
    • Jak efektywnie wprowadzać grę do zajęć? Najlepsze sposoby na budowanie zaangażowania uczniów
    • Metody integracji i aktywizacji uczniów przez gry – jak włączać elementy kooperacji i zdrowej rywalizacji?
    • Tworzenie scenariusza pierwszej rozgrywki – kluczowe zasady dobrego wprowadzenia gry
    • Przykłady skutecznych zajęć z grami – analiza sprawdzonych metod i praktyk edukacyjnych
  4. Jak prowadzić zajęcia i turnieje z gier planszowych?
    • Jak organizować zajęcia edukacyjne oparte na grach? Planowanie cyklu lekcji z wykorzystaniem gier planszowych
    • Metody pracy z uczniami w różnym wieku – dostosowanie formy zajęć do grupy docelowej
    • Organizacja turniejów i wydarzeń związanych z grami planszowymi – jak zbudować harmonogram, regulamin i nagrody?
    • Tworzenie scenariuszy zajęć i turniejów – kluczowe elementy skutecznej organizacji wydarzeń
    • Zasady fair play i integracja uczniów – jak prowadzić zdrową rywalizację i unikać konfliktów?
  5. Jak zostać mistrzem gry? Strategie i taktyki.
    • Jak wykorzystać gry do rozwijania myślenia strategicznego i logicznego? Mechanizmy decyzyjne w grach
    • Nauka przewidywania i podejmowania decyzji poprzez gry – jak gry uczą konsekwencji działań?
    • Podstawowe strategie w popularnych grach – jak analizować grę i podejmować najlepsze decyzje?
    • Integracja gier planszowych z aplikacjami edukacyjnymi – jak nowoczesne technologie wspierają analizę strategiczną?
    • Gry w stylu escape room – zagadki edukacyjne w szkoleniu – nauka przez łamigłówki
  6. Jak wdrożyć gry do edukacji?
    • Połączenie gier z podstawą programową – jak gry mogą wspierać nauczanie różnych przedmiotów?
    • Gry jako narzędzie do nauczania ekologii, ekonomii, historii, matematyki i rozwiązywania konfliktów
    • Które gry najlepiej sprawdzają się w nauczaniu konkretnych przedmiotów? Analiza praktycznych przykładów
    • Jak wdrożyć program „Gry planszowe w szkole” jako innowację pedagogiczną lub autorski program?
    • Tworzenie własnych scenariuszy lekcji z grami planszowymi – jak przygotować nauczycieli i uczniów do pracy z grami?

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEN
  • Zdobędziesz konkretną i praktyczną wiedzę od doświadczonych wykładowców
  • Otrzymasz możliwość konsultacji e-mailowej z prowadzącym po szkoleniu
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami w przyjaznych warunkach 
  • Rozwiniesz swój warsztat pracy

Szkolenie poprowadzi:

Sławek Wiechowski

Sławomir Wiechowski – wieloletni nauczyciel i pasjonat nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych metod nauczania. Entuzjasta alternatywnych rozwiązań w edukacji, dążący do odnowy szkoły i przygotowania jej do wyzwań XXI wieku. Założyciel największego w Polsce klubu gier planszowych – Pionkolandia. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji, technologii informacyjno-komunikacyjnych, kodowania, programowania, cyberbezpieczeństwa oraz gamifikacji. Aktywnie promuje wykorzystanie gier planszowych w edukacji, dążąc do tego, aby w każdej szkole powstało Laboratorium Gier. Współpracuje z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Fundacją ETOH oraz Fundacją Dobrostan. W 2011 roku uhonorowany tytułem „Wychowawca Roku” woj. pomorskiego. Autor programów edukacyjnych: „Rummikub w szkole”, „Szkoła jest Smart”.

Zapisz się na to szkolenie

icon school

Płatnikiem jest szkoła, przedszkole, placówka oświatowa lub JST

icon company

Płatnikiem jest osoba prywatna lub firma

Formularz zgłoszeniowy

Szkoły, przedszkola i placówki oświatowe

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

Dane do faktury

Nabywca

Odbiorca

Uczestnik

Podana cena to koszt szkolenia dla jednej osoby. W formularzu można zarejestrować maksymalnie pięć osób. Jeżeli chcą Państwo zgłosić więcej uczestników, prosimy o wypełnienie kolejnego formularza.

Jestem pracownikiem pedagogicznym

Wystąpił błąd, przepraszamy, ale zgłoszenie nie zostało wysłane

Uczestnik

Jestem pracownikiem pedagogicznym

Formularz zgłoszeniowy

Osoby prywatne i firmy

Prosimy o uzupełnienie wszystkich pól oznaczonych *.

Uczestnik

Jestem pracownikiem pedagogicznym

Dane do faktury

Wystąpił błąd, przepraszamy, ale zgłoszenie nie zostało wysłane

Pozostałe terminy

Najczęściej zadawane pytania

Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z posiada akredytację kuratorium oświaty?

Tak, jesteśmy niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli, posiadającą akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty (Decyzja z dn. 21 lipca 2020 r. do pobrania tutaj) i wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych MEiN pod numerem: 16548

Czy Centrum Rozwoju Edukacji A-Z znajduje się na tzw. białej liście płatników VAT?

Nie jesteśmy płatnikami VAT, zatem nie figurujemy na tej liście.

Czy podane ceny są cenami brutto, czy netto?

Podane ceny są cenami brutto. Ze względu na rodzaj prowadzonej działalności nie jesteśmy płatnikami VAT.

W jaki sposób mogę zapisać się na szkolenie indywidualne?

Zapraszamy do rejestracji przez naszą stronę internetową. Przy każdym programie szkolenia znajduje się formularz, który należy wypełnić.

W jaki sposób dokonać zamówienia szkolenia rady pedagogicznej?

W celu zamówienia szkolenia dla nauczycieli zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszym biurem. Wspólnie omówimy oczekiwania i dopasujemy szkolenie odpowiadające Państwa potrzebom i możliwościom.

Po omówieniu szczegółów, zamawiający otrzyma wiadomość e-mailową z podsumowaniem i formularzem (do wypełnienia), który jest potwierdzeniem zamówienia szkolenia.

Szkolenia indywidualne

Gry planszowe w edukacji – certyfikowane szkolenie dla nauczycieli i animatorów

Qubus Hotel Gdańsk, ul. Chmielna 47-52, Gdańsk

O szkoleniu

Tradycyjne metody nauczania coraz częściej nie angażują uczniów, którzy żyją w świecie cyfrowym, pełnym interaktywnych bodźców i szybkich zmian. Nauczyciele i edukatorzy poszukują nowych sposobów na skuteczne przekazywanie wiedzy, rozwijanie kompetencji społecznych i wspieranie myślenia strategicznego. Nasze szkolenie pokazuje, jak wykorzystać siłę gier do tworzenia atrakcyjnych i efektywnych zajęć. Dzięki praktycznym warsztatom, poznasz gry, które sprawdzają się w edukacji, nauczysz się stosować je w pracy z uczniami, a także odkryjesz, jak organizować turnieje i wydarzenia, które motywują do nauki poprzez zabawę.

Proponowane szkolenie, to przygoda która zmieni Twoje podejście do nauczania i animacji edukacyjnej! Dołączysz do społeczności innowacyjnych edukatorów, otrzymasz materiały dydaktyczne i gotowe scenariusze zajęć. Co więcej, jako uczestnik otrzymasz możliwość udziału w Programie Edukacyjnym Qwirkle, dzięki któremu Twoja placówka zyska gry na własność i nowe możliwości rozwoju.

Program szkolenia

  1. Gry planszowe jako nowoczesne narzędzie edukacyjne
    • Wprowadzenie do tematu – omówienie rosnącej popularności gier w edukacji
    • Jakie umiejętności rozwijają gry? Wpływ gier na logiczne myślenie, kreatywność, umiejętności matematyczne oraz kompetencje społeczne
    • Gamefulness – motywacja poprzez elementy gier. Jak gamifikacja wpływa na zaangażowanie uczniów?
    • Psychologia gry – dlaczego uczniowie uwielbiają rywalizację i współpracę?
    • Przykłady gier edukacyjnych – krótkie omówienie popularnych tytułów, które sprawdzają się w szkołach i świetlicach
  2. Mechaniki i typy gier – jak dobrać grę do grupy?
    • Rodzaje gier planszowych: strategiczne, logiczne, edukacyjne, kooperacyjne, imprezowe
    • Dobór gier do różnych grup wiekowych – na co zwrócić uwagę?
    • Mechaniki gier i ich zastosowanie w edukacji, m.in. worker placement, deck-building, push-your-luck
    • Planszówki jako storytelling – gry jako interaktywne historie i narzędzie do nauki poprzez role-playing
  3. Praktyczne prowadzenie zajęć z grami planszowymi
    • Jak efektywnie wprowadzać grę do zajęć? Najlepsze sposoby na budowanie zaangażowania uczniów
    • Metody integracji i aktywizacji uczniów przez gry – jak włączać elementy kooperacji i zdrowej rywalizacji?
    • Tworzenie scenariusza pierwszej rozgrywki – kluczowe zasady dobrego wprowadzenia gry
    • Przykłady skutecznych zajęć z grami – analiza sprawdzonych metod i praktyk edukacyjnych
  4. Jak prowadzić zajęcia i turnieje z gier planszowych?
    • Jak organizować zajęcia edukacyjne oparte na grach? Planowanie cyklu lekcji z wykorzystaniem gier planszowych
    • Metody pracy z uczniami w różnym wieku – dostosowanie formy zajęć do grupy docelowej
    • Organizacja turniejów i wydarzeń związanych z grami planszowymi – jak zbudować harmonogram, regulamin i nagrody?
    • Tworzenie scenariuszy zajęć i turniejów – kluczowe elementy skutecznej organizacji wydarzeń
    • Zasady fair play i integracja uczniów – jak prowadzić zdrową rywalizację i unikać konfliktów?
  5. Jak zostać mistrzem gry? Strategie i taktyki.
    • Jak wykorzystać gry do rozwijania myślenia strategicznego i logicznego? Mechanizmy decyzyjne w grach
    • Nauka przewidywania i podejmowania decyzji poprzez gry – jak gry uczą konsekwencji działań?
    • Podstawowe strategie w popularnych grach – jak analizować grę i podejmować najlepsze decyzje?
    • Integracja gier planszowych z aplikacjami edukacyjnymi – jak nowoczesne technologie wspierają analizę strategiczną?
    • Gry w stylu escape room – zagadki edukacyjne w szkoleniu – nauka przez łamigłówki
  6. Jak wdrożyć gry do edukacji?
    • Połączenie gier z podstawą programową – jak gry mogą wspierać nauczanie różnych przedmiotów?
    • Gry jako narzędzie do nauczania ekologii, ekonomii, historii, matematyki i rozwiązywania konfliktów
    • Które gry najlepiej sprawdzają się w nauczaniu konkretnych przedmiotów? Analiza praktycznych przykładów
    • Jak wdrożyć program „Gry planszowe w szkole” jako innowację pedagogiczną lub autorski program?
    • Tworzenie własnych scenariuszy lekcji z grami planszowymi – jak przygotować nauczycieli i uczniów do pracy z grami?

Dlaczego warto?

  • Posiadamy akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty
  • Przygotujemy imienny certyfikat, zgodny z wytycznymi MEN
  • Zdobędziesz konkretną i praktyczną wiedzę od doświadczonych wykładowców
  • Otrzymasz możliwość konsultacji e-mailowej z prowadzącym po szkoleniu
  • Wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami w przyjaznych warunkach 
  • Rozwiniesz swój warsztat pracy

Szkolenie poprowadzi:

Sławek Wiechowski

Sławomir Wiechowski – wieloletni nauczyciel i pasjonat nowoczesnych technologii oraz innowacyjnych metod nauczania. Entuzjasta alternatywnych rozwiązań w edukacji, dążący do odnowy szkoły i przygotowania jej do wyzwań XXI wieku. Założyciel największego w Polsce klubu gier planszowych – Pionkolandia.
Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji w edukacji, technologii informacyjno-komunikacyjnych, kodowania, programowania, cyberbezpieczeństwa oraz gamifikacji. Aktywnie promuje wykorzystanie gier planszowych w edukacji, dążąc do tego, aby w każdej szkole powstało Laboratorium Gier.
Współpracuje z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Fundacją ETOH oraz Fundacją Dobrostan.
W 2011 roku uhonorowany tytułem „Wychowawca Roku” woj. pomorskiego. Autor programów edukacyjnych: „Rummikub w szkole”, „Szkoła jest Smart”.

Terminy szkolenia

Termin Miejsce Prowadzący:
19.05.2025 Poznań Sławek Wiechowski
09.06.2025 Wrocław Sławek Wiechowski
22.08.2025 Warszawa Sławek Wiechowski
05.05.2025 Katowice Sławek Wiechowski

Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały edukacyjne oraz certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia.

Szkolenia indywidualne Gry planszowe w edukacji – certyfikowane szkolenie dla nauczycieli i animatorów
Centrum Rozwoju Edukacji A-Z