fbpx
A-Z Centrum Rozwoju Edukacji

Aktualności

Emocje dzieci i młodzieży – coraz głośniej trzeba bić na alarm!

1 marca 2021

 

Obniżenie nastroju, depresja, samookaleczenia, samobójstwa – to współczesna plaga wśród dzieci i młodzieży, przed którą staje każdy, pracujący w szkole, czy placówce oświatowej lub wychowawczej. Sytuację pogorszyła pandemia, pozbawiając młodych ludzi tak bardzo im potrzebnych kontaktów społecznych, a przede wszystkim rówieśniczych.

W tych trudnych czasach na nas, dorosłych, spoczywa jeszcze większa odpowiedzialność niż kiedykolwiek, ponieważ na, już wcześniej wątłą, kondycję emocjonalną najmłodszych, nałożyły się skutki izolacji. Niepokojące, często delikatne sygnały, wysyłane przez uczniów, nigdy nie były łatwe do uchwycenia, w warunkach nauki zdalnej ich dostrzeżenie wydaje się niemal niemożliwe – przecież ani ikonka na monitorze, ani czat, ani zdawkowe odpowiedzi przez mikrofon nie zastąpią prawdziwych relacji. Jak nie przeoczyć dziecka zamkniętego w domu z oprawcą? Jak wesprzeć to wykluczone, bo nieposiadające sprzętu i warunków do nauki w domu? Jak odnaleźć tych, którzy zniknęli zupełnie? Jak wreszcie rozpoznać tego, który jest na skraju emocjonalnej wytrzymałości i wymaga natychmiastowej interwencji pedagogicznej, psychologicznej lub psychiatrycznej?

Szkolenia rad pedagogicznych, które przedstawiamy poniżej, to już nie tylko oferta, ale swego rodzaju pakiet pomocowy dla osób na co dzień zmagających się z tymi pytaniami. Przygotowali go nasi najlepsi specjaliści, którzy dobro dziecka otaczają szczególną troską, ale co najważniejsze, mogą podzielić się z uczestnikami swoją wiedzą, wieloletnim doświadczeniem, a także konkretnymi, wziętymi z życia wskazówkami w tym wyjątkowo skomplikowanym obszarze.

 

TematProgram szkolenia
Depresje i samobójstwa wśród młodzieży – razem zadbajmy o bezpieczeństwoZAPOZNAJ SIĘ Z PROGRAMEM
Dzieci cierpią po cichu – czy i jak można im pomóc? Nauczyciel w obliczu nowego wyzwania wychowawczegoZAPOZNAJ SIĘ Z PROGRAMEM
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w warunkach pandemii COVID-19ZAPOZNAJ SIĘ Z PROGRAMEM
Wykluczenie – jak pracować z dziećmi i młodzieżą w postpandemicznej rzeczywistości?ZAPOZNAJ SIĘ Z PROGRAMEM
Emocjonalne SOS – jak skutecznie wspierać dzieci i rodziców w czasie pandemii?ZAPOZNAJ SIĘ Z PROGRAMEM
Kiedy zaczyna się hejt, czym jest i kogo dotyczy? – fakty i mityZAPOZNAJ SIĘ Z PROGRAMEM
Zachowania „przerażające” i „dziwne” dzieci i młodzieży ujawniane na terenie szkoły – sposoby postępowania interwencyjnegoZAPOZNAJ SIĘ Z PROGRAMEM
Nauczyciel jako główny aktor w grach psychologicznych inicjowanych przez uczniówZAPOZNAJ SIĘ Z PROGRAMEM