Cyfrowy smoczek/cyfrowa smycz – czyli o roli urządzeń i treści cyfrowych w życiu dzieci
Coraz młodsze dzieci mają kontakt z urządzeniami elektronicznymi. Problem ten znacznie nasilił się w warunkach pandemii COVID 19. Dzieci straciły możliwość korzystania z wielu nie cyfrowych aktywności, a na to miejsce weszła, z jeszcze większą intensywnością, technologia cyfrowa. Korzystają z niej za pozwoleniem, a wręcz za namową opiekunów, często bez kontroli, stykając się niejednokrotnie z treściami zupełnie dla niech nieprzeznaczonymi. Wiedza dorosłych jest w tym względzie niewielka, a jeśli już jest, często bywa lekceważona. Jak funkcjonują te media, jaki mają wpływ na rozwój małych dzieci, jakich zmian dokonują w mózgu i w funkcjonowaniu dziecka? Tego wszystkiego dowiecie się podczas tego szkolenia.
Program szkolenia:
1. Istota rozwoju i działania mózgu dziecka
- Podstawowe informacje nt. Funkcjonowania mózgu a w szczególności mózgu dziecka. (Neurony lustrzane, ośrodek przyjemności)
- Przypomnienie faz rozwojowych, potrzeb i możliwości dziecka
2. Przegląd aplikacji wykorzystywanych przez dzieci
- Omówienie aktualnej sytuacji dziecka, z uwagi na wpływ niedawnej izolacji
- Platformy oraz aplikacje na smartfony, tablety, komputery, konsole. (Gry, Komunikatory, Inne)
3. Proces uzależnienia, przebieg, przyczyny
- Procesy chemiczne w mózgu oraz uwarunkowania społeczne, rodzinne, indywidualne
4. Jak przeciwdziałać?
- Sposoby działania, skuteczna argumentacja. (alternatywy, wsparcie rodziców, edukowanie, wykreowanie „mody”)
5. Co mówią badania? Jakie są prognozowane skutki?
- Przegląd aktualnej sytuacji odnośnie użytkowania elektroniki przez dzieci. Dyskusja, podsumowanie, ewaluacja
Zamów szkolenie

Formularz
