Monitorowanie wdrażania podstawy programowej

Celem seminarium jest pomoc w stworzeniu w placówce systemu monitorowania podstawy programowej , zapewniającego jej realizację,  z uwzględnieniem odpowiedzialności dyrektora i nauczycieli.
Uczestnik po zajęciach zna:
  • Podstawowe pojęcia związane z podstawą programową i monitorowaniem
  • Budowę podstawy programowej
  • Obowiązki nauczyciela/dyrektora związane z monitorowaniem podstawy programowej a wynikające z prawa oświatowego
Uczestnik po zajęciach zna umie:
  • Zaprojektować narzędzia do monitoringu podstawy programowej
  • Dokonać oceny spójności wybranego / stworzonego przez siebie programu z podstawą programową
  • Dokonać oceny spójności planu dydaktycznego z podstawą programową
  • Skonstruować narzędzia do monitoringu podstawy programowej
 
Program szkolenia :
  • Podstawowe pojęcia związane z podstawą programową i monitorowaniem
  • Monitorowanie podstawy programowej  w prawie oświatowym  (ze szczególnym uwzględnieniem wymagań państwa – rozporządzenie o nadzorze)
  • Budowa podstawy programowej
  • Podstawa programowa a program nauczania
  • Spójność wybranego / stworzonego przez nauczyciela programu z podstawą programową (odpowiedzialność nauczyciela i dyrektora – przykładowe narzędzia)
  • Planowanie dydaktyczne nauczyciela, spójność planowania z podstawą programową, wybranym programem, wybranym planem nauczania, rzeczywistą liczbą godzin w danym roku szkolnym – przykładowe narzędzia
  • Realizacja podstawy programowej:
    - system monitorowania podstawy
    - odpowiedzialność dyrektora
    - odpowiedzialność nauczyciela
    - odpowiedzialność rodzica i ucznia
  • Monitorowanie rezultatów określonych w podstawie programowej – przykładowe narzędzia – odpowiedzialność nauczycielai dyrektora.
 
Formularz zamknięte nadzór