Rozpoznawanie potrzeb wychowawcych uczniów oraz planowanie oddziaływań wychowawczych.

 

Potrzeby współczesnych uczniów, stymulowane przyśpieszeniem cywilizacyjnym stają się coraz częściej wyzwaniem wychowawczym dla nauczycieli. Szkoła, wraz z domem rodzinnym stanowi podstawowy grunt do kształtowania postaw, zasad funkcjonowania w społeczeństwie i świecie.
Zmiany powodują konieczność weryfikowania swoich metod wychowawczych, podejścia do uczniów. Algorytmy wychowawcze, które być może kiedyś działały, dzisiaj nie sprawdzają się.
Umiejętne rozpoznanie potrzeb uczniów jest podstawą budowania efektywnego planu oddziaływań wychowawczych.
Program szkolenia :
  • Zachcianka czy potrzeba – czyli o umiejętności diagnozowania.
  • Diagnoza intuicyjna nie wystarcza. Etapy diagnozy potrzeb ucznia.
  • Potrzeby wychowawcze z perspektywy nauczyciela i ucznia.
  • Planowanie skuteczne – cele a realistyczna realizacja planu.
  • Etapy tworzenia planu wychowawczego, opartego na właściwej diagnozie.
wychowanie

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl