Skuteczne metody i sprawdzone zasady - warsztat nauczyciela pracującego z dzieckiem ze spektrum autyzmu w szkole

Dzisiaj wiedza na temat autyzmu jest powszechna; książki, filmy, publikacje, strony internetowe. Nie sprawia nam trudności zdobycie informacji o objawach, które „odnajdujemy” czasem u naszych uczniów.  Najpierw rozpoznanie, potem diagnoza w poradni psychologiczno – pedagogicznej. Otrzymujemy orzeczenie i wtedy zaczyna się problem, bo zalecenia to za mało aby skutecznie pomóc, a intuicja, czasem tak sprawdzona w przypadku zdrowych dzieci, zawodzi na całej lini. Przychodzi wówczas frustracja, a nieprzewidywalne zachowania tych uczniów budzą lęk i niechęć. W takiej sytuacji nie można skutecznie pomóc.

Proponujemy Państwu warsztat praktycznych metod, które będzie można zastosować w pracy z dzieckiem autystycznym. Oczywiście nie podamy „gotowej recepty” , bo takiej po prostu nie ma.  Zaletą proponowanych  metod jest ich różnorodność, a możliwość ich omówienia powoduje większe przekonanie do ich weryfikacji i zastosowania w praktyce szkolnej.

Program seminarium:

1.    Charakterystyka dzieci ze spektrum autyzmu - podejście funkcjonalne,
2.    Trzy grupy dzieci autystycznych –  różne drogi nawiązania kontaktu społecznego,
3.    Komunikacyjne bezdroża – jak rozumieć dzieci które posługują się „obcym językiem”,
4.    Przerwać schematy – dlaczego wielokrotne tłumaczenie nie działa,
5.    Gorące dźwięki i fruwające kolory – jak radzić sobie z sensoryzmami dzieci z ASD,
6.    Musi się dopasować – zasada która nie działa,

uczeń z SPE

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl