Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów

Potocznie uważa się, że „dzieci źle się uczą, ponieważ nie chcą się uczyć (z powodu lenistwa, złej woli). Szczegółowa analiza takich przypadków pozwala stwierdzić, że zależność jest odwrotna: „dzieci nie chcą się uczyć, ponieważ źle się uczą” (często z powodów od siebie niezależnych).
Głównym celem zajęć będzie wyposażenie nauczycieli w umiejętności pozwalające na trafną diagnozę, czyli diagnozę perspektywiczną, pozwalającą zaplanować rozwój edukacyjny ucznia z deficytami rozwojowymi.
Podczas warsztatu nauczyciele poznają różne techniki pracy z dziećmi z różnorodnymi dysfunkcjami w rozwoju.
Program szkolenia :
  • Diagnoza intuicyjna czy diagnoza perspektywiczna?
  • Przyczyny trudności w nauce.
  • Uczeń z trudnościami w nauce czy uczeń pasywny?
  • Strategie wspierające motywację i niwelujące negatywne emocje
  • Efektywne wykorzystanie możliwości mózgu w procesie uczenia się dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
  • Propozycje działań w przypadku poszczególnych zaburzeń u dziecka.
  • Dostosowane metod i technik pracy do rodzaju osłabionych u ucznia funkcji poznawczych.
  • Indywidualizacja pracy z uczniem z trudnościami, w trakcie jednostki lekcyjnej z cała klasą.
 
uczeń z SPE

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl