8 – letnia szkoła podstawowa do sukcesu gotowa...? Profesjonalista w działaniu. Szanse i wyzwania dla nauczyciela, który od września 2017r. młodszego ucznia w podróż edukacyjną zabiera – praktyczne wskazówki.

Przedstawiamy Państwu nową propozycję szkolenia związaną z reformą edukacji zgodną z ustawą MEN z dnia 9 stycznia 2017r. 8 – letnia szkoła podstawowa dla wielu nauczycieli nie jest zaskoczeniem, gdyż taką szkołę sami kończyli, a potem w dorosłym życiu w cyklu ośmioletnim inne dzieci kształcili. Niby to już było, ale tak wiele od tamtego czasu się zmieniło, dlatego też rozpoczynając od września 2017 pracę  z dzieckiem młodszym warto dokonać aktualizacji danych na temat dydaktyki nauczania i wychowania w oparciu o najnowsze koncepcje metodyczne, psychologiczne i pedagogiczne. Każdy profesjonalista, aby dobrze zaplanować edukacyjny proces nauczania potrzebuje zrozumieć kogo uczy – jakie są możliwości i ograniczenia, mocne i słabe strony pokolenia,  z którym zamierza pracować. Dobra znajomość potencjału współczesnych uczniów – podmiotu kształcenia pozwala na skuteczne przygotowanie – zaplanowanie niezapomnianych lekcji. Istotą planowania jest nie tylko właściwe określenie tego, co trzeba nauczyć, ale też jak – jak tego nauczyć, sprawdzić czy ocenić? Każdy rok szkolny to 10 miesięczny okres intensywnej pracy, który wymaga wysiłku w stylu sportowca – długodystansowca, ale też systematyczności, którą trzeba w uczniach kształtować i odpowiednio motywować. Proponujemy Państwu szkolenie prowadzone metodą warsztatową dostarczające nauczycielom nie tylko solidnej wiedzy z zakresu dydaktyki w pracy z dzieckiem młodszym, ale i praktycznego zaplecza w zakresie wychowania i kształtowania postaw aktywnych i proaktywnych w zespołach klasowych.

        
- Kogo uczymy?
Podstawy psychologiczne dotyczące percepcji uczniów jako kluczowe kryterium organizacji procesu nauczania.
- Jak dotrzeć do uczniów?
Relacja, dla której uczeń zrobi wiele.
- Co nauczyciel może?
Postawa nauczyciela sprzyjająca procesowi efektywnego
nauczania – modelowanie i naśladowanie.
- Profesjonalista to dobry planista – co warto uwzględnić i przemyśleć zanim zaczniemy nauczanie?
- Jak uczyć, żeby nauczyć?

Koncentracja – doświadczanie – zapamiętywanie – powtarzanie.
- Metody nauczania – wybrane przykłady.
- Sukces rodzi sukces – o motywowaniu i inspirowaniu słów kilka – praktyczne ujęcie.
- Podsumowanie i autorefleksja.

reforma2017

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl