Jak realizować w codziennej praktyce nauczyciela zadania wyznaczone przez kryteria oceny pracy
Program szkolenia:
1. Podstawy prawne oceny pracy nauczyciela, omówienie zmian w rozporządzeniu w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela.
– procedura dokonywania oceny- gotowa opozycja,
– szczegółowe kryteria oceny pracy nauczyciela (przykłady gotowych rozwiązań),
– sposoby gromadzenia informacji o pracy nauczyciela,
– przykładowe karty oceny pracy.
3. Połączenie oceny tradycyjnej z wymaganiami państwa
– zarządzanie oparte na kompetencjach,
– 360 stopniowa ocena kompetencji,
– identyfikacja i przykładowe opisy kompetencji nauczycieli,
– ustalanie poziomów kompetencji i wskaźników do ich oceny (kryteria efektywnościowe, behawioralne, osobowościowe, kompetencyjne)
– przykładowe narzędzia do wykorzystania przy ocenie nauczycieli,
– opis systemu do wdrożenia w placówce oświatowej.
Prowadzący: Marzena Siejewicz
Edukatorka, absolwentka ministerialnego kursu nadającego kwalifikacyjnego w zakresie umiejętności edukatorskich), profesjonalny trener, starszy specjalista do spraw szkoleń Uniwersytetu Jagiellońskiego, ekspertka w zakresie ewaluacji, członek zespołu projektującego zmiany w systemie nadzoru pedagogicznego oraz wymagania państwa dla szkół i placówek, (studia podyplomowe w zakresie nadzoru i ewaluacji) specjalista w zakresie oceniania i pomiaru dydaktycznego oraz analizy EWD, ekspert w zakresie systemowego zarządzania placówkami oświatowymi (uprawnienia do wdrażania systemów ISO i kontroli zarządczej, konsultant ds. normy ISO)- prowadzi szkolenia wizytatorów do spraw ewaluacji, dyrektorów szkół z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej w ramach projektu „Program wzmocnienia efektywności nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły oraz nauczycieli w projekcie „Nauczyciel badacz”, – posiada 15 letnie doświadczenie na stanowisku dyrektora gimnazjum i zespołu szkół ponadgimnazjalnych, wieloletni doradca metodyczny.
Zamów szkolenie

Formularz
