Uczeń zdolny - jaki jest, jak go zauważyć, jak z nim pracować?

Każdy uczeń jest inny, indywidualny i wyjątkowy.
W bardzo dużym stopniu to właśnie od nauczyciela zależy czy każdy uczeń w jego klasie będzie miał szansę rozwinąć się adekwatnie do posiadanych możliwości, zdolności, uzdolnień czy talentów.
Do tej pory uwaga nauczyciela skupiona była głównie na uczniach z trudnościami w uczeniu się. Panowało przekonanie, że uczeń zdolny jest inteligentny więc na pewno sam świetnie da sobie radę. Nie było też opracowanych odpowiednich narzędzi, które mogłyby wspierać nauczyciela w diagnozie i codziennej pracy ze zdolnymi. Dziś wiemy, że uczeń zdolny ma swoje specyficzne potrzeby edukacyjne i bez wsparcia nauczyciela jego talent może zostać nieodwracalnie zgubiony…
Program szkolenia :
  • Uczeń zdolny czyli jaki? Charakterystyka ucznia zdolnego. Definicje.
  • Zdolności, uzdolnienia, talenty.
  • Fakty i mity dotyczące ucznia zdolnego.
  • Jak zauważyć ucznia zdolnego? Elementy diagnozy.
  • Szkoła miejscem rozwoju różnych zdolności.
  • Jak pracować z uczniem zdolnym? Praktyczne przykłady ćwiczeń.
 
dydaktyka

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl