Sztuka koncentracji – czyli jak zachęcić ucznia do udziału w lekcji

Przyśpieszenie cywilizacyjne stawia przed nauczycielami nowe wyzwania. Aby sprawnie działać w wielozadaniowym i wielowymiarowym środowisku, musimy dokonywać nieustającej selekcji bodźców. Dotyczy to zarówno nauczyciela jak i ucznia. Umiejętność koncentracji staje się coraz trudniejszym zadaniem.

Powszechne „odpływanie myślami” czy roztrzepanie uczniów mają związek z deficytami w zakresie którejś z funkcji uwagi.
Odpowiednio dobrane ćwiczenia w czasie lekcji, formy i metody  pozwalają na poprawę funkcjonowania ucznia w szkole.
 
Program szkolenia :
  • Uwaga i jej znaczenie w procesie uczenia się.
  • Znaczenie preferencji sensomotorycznych w procesie koncentracji uwagi.
  • Ćwiczenia pobudzające aktywność mózgu.
  • Koncentracja, pamięć, rozumowanie – triada efektywności uczenia się.
  • Sposób prowadzenia lekcji a możliwości uczniów w zakresie koncentracji
 
dydaktyka

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl