Jak rzeźbić mózgi "cyfrowych tubylców" - praktyczne zastosowanie neurodydaktyki w procesie kształcenia

Zadania stojące przed współczesną edukacją to przede wszystkim wyposażenie uczniów w  kompetencje związane ze świadomym uczeniem się, z umiejętnością dostosowania się do zmian technologicznych, radzenie sobie z natłokiem informacji, nadawaniem znaczeń i interpretowaniem otaczającego świata.  Aby tym zadaniom sprostać  szkoła musi zastosować nowy model uczenia oparty o najnowsze osiągnięcia neurodydaktyki. 

Praca tymi metodami otwiera  nowe horyzonty edukacji. Pojawiające się doniesienia dotyczące pracy mózgu skutecznie  obalają mity dotyczące procesu uczenia się, które przez wiele lat stosowane były w nauczaniu. Obrazowanie pracy mózgu w systemy i sieci neuronalne potwierdza teorie pedagogów dotyczące konieczności dostosowania wymagań do możliwości mózgu uczącego się dziecka.

W czasie zajęć warsztatowych nauczyciele zweryfikują swoją wiedzę i umiejętności z zakresu neurodydaktyki i poznają metody pracy oparte na jej zasadach. Elementem warsztatu będzie projekcja filmu edukacyjnego, połączona z analizą metodą „stop klatki”. Dzięki tej metodzie uczestnicy mogą zadawać pytania, dyskutować  i rozwiązywać swoje wątpliwości.
Zaletą tej metody jest poszerzenie samoświadomości i aktywny udział w budowaniu własnej przestrzeni edukacyjnej uczestniczących w warsztacie nauczycieli.
 
Program seminarium :
  • Cudowny przedszkolak – przeciętny gimnazjalista. Dlaczego tak wszechstronnie uzdolniony kilkulatek przestaje się rozwijać i traci chęć do nauki na kolejnych etapach edukacji?
  • Najważniejsze zadanie nauczyciela – podsycać ciekawość poznawczą uczniów. Jak neurony lustrzane pomagają nauczycielom w pracy? 
  • Nuda zabija mózg. Czego naprawdę potrzebuje dziecko, aby mózg funkcjonował na najwyższych obrotach? 
  • Pragmatyczny mózg pyta:  po co? Czy uczenie się intencjonalne jest biologicznie uzasadnione?
  • Fascynacja  i zachwyt – prosta droga do motywacji.  Dlaczego motywatory zewnętrzne nie działają tak, jakby chcieli tego nauczyciele?
  • Kreatywność nie znosi schematu.  Jak szkoła przyzwyczaja uczniów do odtwórczego myślenia?
  • Trudne zagadnienia – proste rozwiązania. Czy neurodydaktyka naprawdę „działa”? 

 

Opinie uczestników :

1. Pokazanie czym jest neurodydaktyka i jak pracuje mózg w różnym wieku. Czas został wykorzystany optymalnie - bez zbędnych informacji.

2. Bardzo mi się podobało, mam wiele przemyśleń odnośnie swojej pracy. Proszę o więcej takich szkoleń !

3. Szkolenie poprowadzone profesjonalnie, duży zasób wiedzy prowadzącej. Przyjazna, ciepła atmosfera na szkoleniu.

 

co nowego w szkoleniach

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl