Co z ciałem pedagogicznym ? Zdrowe odżywianie się i zdrowy styl życia w zawodzie nauczyciela

   Coraz więcej wiemy na temat tego, w jaki sposób odżywanie się i styl życia wpływa na właściwie każdy aspekt naszego funkcjonowania. Zagadnienia te coraz częściej też stają się elementem powszechnego zainteresowania. Ostatnie publiczne debaty na tym tle, które zaowocowały istotnymi zmianami w placówkach szkolnych - jakkolwiek byśmy ich nie oceniali w szczegółach - zatrzymały się jednak przede wszystkim na poziomie zmiany odżywiania się uczniów, i to na drodze restrykcji.
Wydaje się, że w całym procesie przejścia polskich szkół na „zdrową stronę mocy” nauczyciele zostali w zasadzie pominięci.


   Czy potrafimy wytłumaczyć uczniom, co oznacza zdrowe odżywianie się? Czy jesteśmy świadomi wagi każdego kulinarnego wyboru? Czy potrafimy mądrze czytać etykiety i komponować posiłki, czy też – wymawiając się nawałem nauczycielskiej pracy – darowujemy sobie ten wysiłek?
   Czy jesteśmy świadomi, co oznacza zdrowy tryb życia i jak dokładnie „przetłumaczyć go” na pracę nauczyciela? Czy potrafimy radzić sobie ze stresem?
   Niniejsze szkolenie ma charakter bardzo praktyczny. Jego celem jest zaopatrzenie uczestników w zbiór konkretów, lecz także zapoznanie ich z nowymi doniesieniami naukowymi, które dają szerokie pole dla wysuwania własnych wniosków i, być może, zupełnego przeorganizowania dotychczasowych poglądów na temat zdrowego odżywiania się oraz zdrowego stylu życia.

   Szkolenie jest przy tym utrzymane w „lekkostrawnej” formie, dając okazję do wspólnego śmiechu i odreagowania codziennego stresu.


Zdrowe odżywianie się
1. Jak czytać etykiety?
- wartość energetyczna, wartość odżywcza
- „E” czyli dodatki do żywności
- rekomendacje i opinie rozmaitych instytutów
- cukier cukrowi nierówny, czyli o rozmaitych sztuczkach
2. Co oznacza termin „zdrowe odżywianie się”?
- obliczamy swoje własne, prawdziwe zapotrzebowanie kaloryczne
- sprawdzamy poziom swojego BMI
- jak odchudzać się z głową?
- jak przestrzegać zasad zdrowego odżywania się, pracując w szkole?
3. Sprawy nieoczywiste
- jak sprawdzać, czy „najnowsze doniesienia naukowe” to nie „pic na wodę”?
- podkręcanie metabolizmu, czy jego zwalnianie?

Ruch, który redukuje stres i karmi mózg
1. Co to jest stres i co ma do tego ruch?
- objawy stresu chronicznego – sygnały, które wysyła ciało
- dieta a stres
- ruch a stres
- ćwiczenia relaksacyjne obniżające poziom kortyzolu we krwi
2. Jak zapobiec starzeniu się mózgu?
- jak mózg się starzeje?
- czy mogę sobie „dorobić” więcej neuronów w mózgu?
- mózg nauczycielski w dobrej formie, czyli ćwiczenia dla „szarych komórek”

co nowego w szkoleniach

Stopka

Centrum

Szkoleniowe A-Z
05-120 Legionowo, al. 3 Maja 26/35

03-289 Warszawa, ul. Jesiennych Liści 11c
tel. 22 435 68 12

tel.22 424 71 72
tel. kom. 780 573 465

biuro@a-z.edu.pl